onsdag 3 augusti 2011

Ska vi börja träna nu?

...undrade min kropp när jag imorse satte igång med att baxa upp cykeln från cykelkällaren där den fått stå och vila sig med de andra cyklarna under semestern. Det tog nog ungefär lika lång tid att få ut den på gatan som det sen tog att svisha iväg till KTH, det var gröna vågen - inga avhopp på hela vägen.

Jodå, jag har med mig träningsväskan och när jag skulle lägga ner lunchlådan hittade jag räkningar från mars. Det stämmer ju, det var i februari jag fick min knäartrosdiagnos och mamma började åka in och ut på sjukhus. Usch, den tiden vill man inte ha tillbaka. Men nu är boet snart skiftat, deadline 22/8 då Giorgio Vellani får tillträde. Och knät, det krånglar inte alls så mycket nu. Kan det vara värmen? Man kanske skulle flytta till Filippinerna iallafall. Nä, inte nu när Greta kommit in i mitt liv. Sagor ska läsas, klänningar sys, hår ska flätas. Men vintern, mörk och kall - jag ryser. Tur att man har hösten så man kan förbereda sig. I november blirre nog en lite resa iallafall. Klappa en lejopard och rida på en elefant. ska det ske får man kanske börja tänka på vaccinationerna.

Det där med Tjejmilen, det kliar lite ändå, skulle vara kul att uppleva den härliga känslan av att delta i nåt så stort. Man kanske kunde fråga Nette eller kusin Ann-Cathrin om de skulle vilja ta en långpromenad runt Djurgården?
Gimmegimmegimme!!
Postat 20110803 11:05 andra upplagan 15:25

1 kommentar:

  1. Heja mamma gå och träna!! Själv ska jag gå på Zumba ikväll!

    SvaraRadera