måndag 1 augusti 2011

Första dagen efter semestern

Igår söndag var det dags att packa ihop och åka hem till Stockholm. Tvättstugan bokad till kvällen. Men när klockan var två kände jag att nej, jag är inte klar att åka hem. Klockan tre likadant. Men klockan fyra måste jag faktiskt ge mig i rörelse. Jag vägrade fortfarande. Kollade busstider. Så får det bli. Buss 07.30 för vidarebefordran Östra Station. Inga vidare förbindelser må jag säga:ankomst 09:37 lite i senaste laget faktiskt. Men när jag kollar på tidtabellen på stolpen verkar det som det faktiskt går en tidigare buss! När jag kollade "tidigare förbindelse" fick jag upp avgångar på söndag kväll och det var ju liksom inte aktuellt.
Nåja. Nu är det måndag kväll och imorgon gör jag ett nytt försök med den tidigare bussen, hoppas det nu funkar. Bamse verkar ju klara sig; när jag kom hem idag tyckte han att det var roligt att se mig igen men det verkar inte som det gått någon jätte-nöd på honom. Det tar alltså en halvtimme mer i vardera riktningen att åka buss men det är mycket billigare och jag kan läsa bok/sticka kofta och lyssna på musik. Jag försöker en dag till. Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar