torsdag 1 november 2012

Full fart på Tungatan

Imorse vaknade Gretisen kl 05.00. Jag är van att bli väckt tidigt/mitt i natten av Bamse men honom kan jag ignorera (till priset av strimlade möbler). Så det var bara att gilla läget och gå upp och fixa gröt. Vid niotiden, efter att ha läst en massa böcker och matat Benny och sorterat stenar och... Gick vi ut och hon somnade direkt. Snöslasket hade frusit under natten det var superhalt så jag vände hemåt placerade babywatchen i vagnen och gick raka vägen till soffan och fick väl en timme iallafall. Så fortsatte dagen med matning och lek. Kalopsen från Semper smakade inte alls så jag fick ta fram spagetti o köttfärssås från igår. i vid tvåtiden gick vi ner till affären för att köpa mat, hon får väl skörbjugg om hon ska äta spag tills Stina kommer och avlöser mig. Det blev lax och det var mycket uppskattat. Sen var det badning och välling och så somnade hon hos mig i soffan som igår kväll. Imorgon vid den här tiden är jag snart hemma igen så är det här uppdraget över puuuuh! Nåja, man får inte ropa hej än men enligt PLAN, så.

4 kommentarer:

  1. Oj vad du kommer sova gott när du kommer hem!
    :-) Bamsen saknar dig jättemycket och går ut och kollar flera gånger per kväll om du kommit hem. Han kommer bli överlycklig när han får ligga och snarka ikapp med dig. :-)

    SvaraRadera
  2. Söt korvar, och laxen ser ju mums ut!

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja hon är världens sötaste gulligaste!!!

    SvaraRadera