onsdag 17 juli 2013

Hur ska jag hinna?

Det är två arbetsuppgifter jag har på min to-do lista den här semestern. Olja golvet på altanen och röja sly. Jag har jobbat så svetten stänker med underarbetet till oljningen. Igår var jag och köpte röjsågen. Ägnade dagen åt att läsa bruksanvisningen och kollade tutorials på datorn. Funderade på att lämna tillbaka underverket. Säkerhetsaspekterna, utmattande. Men jag sov på saken och började med trimmern. Efter fem minuter gick snöret av. Nåja det var ändå slyklingan jag skulle använda. Bytet slutade med att jag fick lasta in hela härligheten och köra ner till Älmsta. Fy fan vad klen jag är. Måste återuppta utnyttjandet av mitt SATS-kort när jag kommer hem till stan. Men jag fick trimmersnörena fixade, det var ju bra. Så jag körde på med slyklingan tills jag fick soppatorsk. Fortsätter imorgon. Sen körde jag lite altantvätt med Alex&Sigge i lurarna. De är inte kloka, love them.
Tjaha, så var den dagen slut. Morgondagen lär se likadan ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar