tisdag 23 oktober 2012

Apropå att byta jobb

Det var nån i min närhet som funderade på att byta jobb vilket fick mig att komma igång att tänka (undermedvetet) på det. Så när jag satt här och registrerade mina oändliga arvoden hörde jag ett ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRN nedanför fönstret och efter ett tag måste jag resa mig och se vad som händer därute. Det är en kille som har en motor på ryggen och ett rör i handen med ett utblås. Han blåser ihop lövhögar och skjutsar iväg löven bort från vägen ner på gräsmattan. Han leker med dom och verkar ha hur kul som helst. Ja det var en som hade kul på jobbet!

Sen vore det kul att jobba konstnärligt förstås. Men hur kul är det när man har en konstant press på sig att prestera kreativitet. Ne, jag får nog fortsätta med mina arvoden.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar