söndag 29 juli 2012

26/7 Det blev en roadtrip till Norrtälje stället


Istället för att fortsätta såga med slö såg på sega träd stack jag iväg och kollade upp möjligheten att införskaffa en motorsåg. Det slutade med att jag kom hem med en ny sågklinga. Som visade sig vara för kort för min bågsåg. Fortsättning följer alltså. Men det var en trevlig tur till Norrtälje, jag svängde in på Söderbykarls Hantverksgård (en årlig begivenhet). Det blev en liten trevlig blå trasmatta till lilla sovrummet (de båda intilliggande sovrummen är ju lika stora men med enkelsäng ser det mindre ut). Nästa sommar ska jag nog försöka mig på en sådan här låda med de vanligaste färska örterna. Det blir liksom inte av att gå de 15 metrarna till landet. Det ska vara på en armlängds avstånd annars blir det torkade kryddor från kökslådan. Katten är i betong, ca 20 cm hög, välkomstkatt. Lite kitschigt eller hur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar