tisdag 3 januari 2012

Aktivitet 3 jan årets andra semesterdag

Lyssnar på Vinterpratarna på SR Play Leif GW Persson. Inventerar byrån. Hela vardagsrummet är täckt av utbredda tygstycken och mönsterdelar. Min figur börjar likna en tunnas snarare än ett timglas och min plan är att sno ihop en klänning som trollar bort lilla maggen. Så blir jag avbruten av telefonen och det är Annelie som har en fråga när den är avklarad frågar hon vad jag gör så som man brukar. Jag erkänner ovanstående varpå hon ger mig rådet att kasta alltihop och gå ut på stan och köpa något. Hon är så klok, hon förstår att jag inte kommer att kunna tåpa ihop något som jag med värdighet kan ha på mig på jobbet. Hon stryker under med: "det är bara slöseri med tid". Så nu ska jag kamma håret, måla ögon+mun och skutta ut på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar